-
HarrisHofer-TPACKActivityTypes.pdf - Powered by Google Docs
Abstract: Teachers’ knowledge is situated, event-structured, and episodic. Technology,
pedagogy and content knowledge (TPACK) – one form of highly practical professional
educational knowledge – is comprised of teachers’ concurrent and interdependent curriculum
content, general pedagogy, and technological understanding. Teachers’ planning – which
expresses teachers’ knowledge-in-action in pragmatic ways -- is situated, contextually
sensitive, routinized, and activity-based. To assist with the development of teachers’ TPACK,
therefore, we suggest using what is understood from research about teachers’ knowledge and
instructional planning to form an approach to curriculum-based technology integration that is
predicated upon the combining of technologically supported learning activity types within and
across content-keyed activity type taxonomies. In this chapter, we describe such a TPACK
development method. -
Klimaatopwarming? Integendeel, de nieuwe mini-ijstijd start nu - Gva.be
"Sommige wetenschappers verkondigen het al enkele jaren, maar pas nu met deze relatief strenge winter wint de theorie dat we voor een kleine ijstijd staan in sneltempo aanhangers. Enkele belangrijke experts zeggen dat we begonnen zijn aan een periode van wereldwijde afkoeling."
-
Point of View Mobii Tablet 7" GenII review door dirkjesdirk | Core | Tweakers.net Productreviews
"Mijn belangrijkste aanpassing is dat ik de standaard ROM heb vervangen door de custom Rom gevonden op het slatedroid forum. Dat is een hele verbetering, vooral qua snelheid. Ook de launcher is veel prettiger. Grootste voordeel is echter dat je op deze manier ook de Market aan de praat krijgt. Zie deze post van Mario Het werkt echt en omdat het een veelgehoorde (terechte) klacht is hieronder een copy/paste van de tutorial (volg die zorgvuldig!)"
De toepassing van ICT in onderwijs. Gericht op hergebruik, uitwisseling van gegevens en standaarden.