-
Arrangeren met leerlijnen - Workshop CLU
Strijker, A. (2011 11-17). Arrangeren met leerlijnen. Presentatie op de CLU Leermiddelendag in Utrecht. Workshop gericht op ondersteunen van auteurs van leermiddelen, docenten die zelf willen varieeren op onderwijs en uitgeverijen.
-
Leeractiviteiten en leerstijlen
LeeractiviteitenHierbij horen een aantal activiteiten. Deze zijn te verdelen in interne en externe activiteiten. Voorbeelden van interne activiteiten zijn: de betekenis van een woord in het geheugen opzoeken, het antwoord van een rekensom berekenen. Voorbeelden van externe activiteiten zijn: leren autorijden, leren schilderen.
De leeractiviteiten zijn ook in soorten te verdelen. We onderscheiden cognitieve, affectieve en regulatieve verwerkingsactiviteiten. -
De leerstijl volgens Vermunt zegt iets over de richting die je geeft aan je leren. Wil je leren vanuit persoonlijke interesse, om een diploma te halen, om je beroep te leren of geef je niet zo veel richting aan je leren.
-
Learning style instruments are widely used but not enough is known about their reliability and validity and their impact on pedagogy in post-16 learning. This report documents work from a project commissioned by the Learning and Skills Development Agency (LSDA) to carry out an extensive review of research on post-16 learning styles, to evaluate the main models of learning styles, and to discuss the implications of learning styles for post-16 teaching and learning. The following research questions were addressed: What models of learning styles are influential and potentially influential? .
-
SMART Notebook collaborative learning software - SMART Technologies
Bring interactivity to your classroom and engage your students with SMART Notebook software. With powerful, intuitive lesson design and delivery features, functional add-ons and a separate edition for students, you’ll create extraordinary learning moments with ease
De toepassing van ICT in onderwijs. Gericht op hergebruik, uitwisseling van gegevens en standaarden.