-
The Gateway to 21st Century Skills
The Gateway expands educators' capability to access Internet-based lesson plans, instructional units and other educational materials in all forms and formats. The Gateway's goal is to improve the organization and accessibility of the substantial collections of materials that are already available on various federal, state, university, non-profit, and commercial Internet sites. The Gateway is administered by JES & Co., a nonprofit serving educators and trainers at all levels in the USA and around the world.
-
Paradata - Wikipedia, the free encyclopedia
The paradata of a survey are data about the process by which the survey data were collected.[1] Example paradata topics about a survey include the times of day interviews were conducted, how long the interviews took, how many times there were contacts with each interviewee or attempts to contact the interviewee, the reluctance of the interviewee, and the mode of communication (such as phone, Web, email, or in person). [2]. Thus there are paradata about each observation in the survey. These attributes affect the costs and management of a survey, the findings of a survey, evaluations of interviewers, and inferences one might make about non-respondents. Sometimes paradata is called "administrative data about the survey". [3]
In principle a survey's metadata includes its paradata. -
MELT - Architecture for metadata enrichment
The MELT Architecture for metadata enrichment - The MELT project aims to provide more and better metadata for approximately 38,000 learning resources and 100,000 learning assets. Enriching such a critical mass of content, however, requires a scalable, extensible architecture. To achieve this, KatholiekeUniversiteit Leuven/ARIADNE Foundation and European Schoolnet have designed and implemented an architecture that consists of several, loosely coupled components that facilitate:
Inclusion of new content providers
Validation of metadata
Below we describe how this architectureis currently beingused in the MELT project. We explain howit deals with how metadata travels in a network of repositories and illustrate how, usinge-learning standards such as IEEE LOM, CEN SQI and OAI-PMH, different repository components are brought together in a service oriented architecture. -
ARIADNE Finder - Search Materials Accessible in the ARIADNE Foundation
Welcome to the Ariadne Foundation - A European Association open to the World, for Knowledge Sharing and Reuse. The core of the ARIADNE infrastructure is a distributed network of learning repositories
-
Global Learning objects Brokered exchange. Connecting the world and unlocking the deep web
-
- verzamelen
-
-
"Metadateerwiki is hét platform voor het aanvullen van de metadata van leerobjecten. Met behulp van de zoekfunctie kunt u deze eenvoudig zoeken. U kunt zelf de gegevens van deze leerobjecten aanvullen. Zo helpt u mee aan beter vindbaar leermateriaal en helpt u het onderwijs."
-
Descriptoren: woordenschat van Scérén / CNDP en het Europese project
Als onderdeel van een Europees project - UITERLIJK - die de SCEREN / CNDP deel, een samenvatting van de presentatie van de gehele woordenschat documentaires ( pdf in het Engels ) geproduceerd en onderhouden van Nationaal Onderwijs door de CNDP, werd uitgevoerd . Worden blootgesteld:
-
National Center for Educational Information - Home
National Center for Educational Documentatie CNDP, hoofd SCÉRÉN netwerk, een resource site biedt educatieve en documentaire bestemd voor de onderwijswereld voor studenten succes.
-
Action Verbs vocabulary based om Bloom
Extended version of action verbs to be used as vocabulary for describing goals, aims or learning objectives in curriculum plans
-
Educnet - Edubases voorbeelden leermiddelen
De Edu'bases toegang te verlenen tot voorbeelden van toepassingen en praktijken gepubliceerd op disciplinaire academische plaatsen onder de verantwoordelijkheid van de leraar groepen onder leiding van IA-intellectuele-eigendomsrechten.
Indexering is het resultaat van het werk van de leraren van de discipline en zorgt ervoor dat geavanceerde zoekopdrachten op de programma's, soorten activiteiten (met inbegrip van B2i), instrumenten en software die wordt gebruikt, de niveaus en vormen van onderwijs.
Meer -
Symbaloo EDU | Symbaloo EDU, de startpagina voor het onderwijs
SYMBALOO IN HET ONDERWIJS - Wereldwijd gebruiken ruim 50.000 leraren, studenten en leerlingen Symbaloo EDU als de startpagina voor hun school. Symbaloo werkt ook uitstekend op het Digibord.
Symbaloo biedt een gratis versie aan voor alle scholen. Daarnaast kun je voor je eigen school een startpagina maken met eigen blokjes, eigen logo en een eigen URL waardoor inloggen overbodig wordt. -
Open educational resources programme - phase 2 : JISC
"Phase 2 of the HEFCE 1-funded Open Educational Resources (OER) programme is managed jointly by the Higher Education Academy2 (Academy) and JISC. Running between August 2010 and August 2011, it will build on and expand the work of the pilot phase around the release of OER material, and commence research and technical work examining the discovery and use of OER - specifically by academics."
De toepassing van ICT in onderwijs. Gericht op hergebruik, uitwisseling van gegevens en standaarden.